Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 7 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

Scouterna gör unga redo för livet!
Att vara scout är att uppleva äventyr tillsammans med andra i Sverige och världen.
Du lär genom att göra och du växer genom utmaningar.
Du får utveckla och leda dig själv och andra.
I Scouterna får alla vara med, vi har ingen avbytarbänk och vi är schyssta kompisar.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Gå med i vår kår och testa scouting

Är du intresserad av att bli scout hos oss i Ystad scoutkår? Häng med på roliga äventyr, bli scout hos oss.

Skicka då ett mail till ystadscoutkar@hotmail.com
Så får du mer information om på vilken avdelning du ska vara eller vad du kan hjälpa till med som vuxen.

Facebook: https://www.facebook.com/groups/109700029108366/